Monday 28 September 2015

Tortas „ Sachara“



Mano 100 -asis įrašas :)
Prireikė daugiau nei dvejų metų,kol prisiruošiau išbandyti :) Bet, sakoma,geriau vėliau,nei niekada :) Taigi,koks jis....hmmm...pirmiausia-labai gražios spalvos :), antra-jis primena varškės sūrelį ( bent jau man). Švelnus,su stipriu apelsino aromatu ( galima apelsino ir nedėti,galima šliukštelti lašelį vanilės). Labai patiko patys papločiai. Manau,kad juos ateityje panaudosiu ir kitiems desertams :)




Mano tortuko skersmuo 19 cm.

Reikia:

600 g miltų
10 g kepimo miltelių
400 g sviesto ( tašlai 200 g ir kremui 200 g)
200 g cukraus
6 v.š. pomidorų pastos ( padažas čia netinka)
2 kiaušiniai

400 g riebios varškės ( aš naudojau švelniąją,skirtą kepiniams, nes reikėjo sunaudoti :D )
200 g tirštos grietinės
10 v.š. saldaus kondensuoto pieno
aš dar naudojau apelsiną,bet originaliam recepte jo nebuvo

juodo šokolado papuošimui

Gaminimo eiga:

Kiaušinius išplakame su cukrumi iki purios masės,pridedame išlydytą ir atvėsintą sviestą,pomidorų pastą. Viską gerai išmaišom. Beriame persijotus miltus su kepimo milteliais. Iš pradžių maišome šluotele,po to rankomis užminkome elastingą tešlą.Dedame į šaldytuvą pusvalandžiui.

 
Orkaitę įkaitiname iki 200' C.
Išimame tešlą ir daliname į tiek dalių,kiek papločių kepsime. Originale dalino į 5 dalis,to pasekoje,mano akimis žiūrint, tortukui trūko aukščio. Taigi,aš dalinau į 8 dalis.


 Imame vieną gabalėlį tešlos,iškočiojame. Kočėlo pagalba perkeliame į skardą,išklotą kepimo popieriumi.Kad išgaučiau apvalią formą, panaudojau puodo dangtį. Juo įspaudžiau tešloje apskritimą.


Kepame 5-10 min. Man prireikė 10. Priklauso nuo kiekvieno orkaitės.
Taip iškepame visus papločius.


Kremui ,blenderio pagalba sumalame varškę,grietinę ir kondensuotą pieną. Įspaudiame apelsino sulčių ir įtarkuojame žievelės ( jei naudojame jį). Atskirai išsukame kambario temperatūros sviestą. Į varškės masę,vis plakant,palaipsniui,po truputį sudedame išsuktą sviestą.Dedame į šaldytuvą,kad truputį sutvirtėtų.

Torto surinkimas:

Imame vieną paplotį,aplaužome nereikalingus kraštelius. Tepame kremo. Dedame kitą paplotį,vėl kremo ir t.t., kol sutepsim visus papločius. Aš pasilikau vieną trupinukams,bet pilnai būtų pakakę ir nuo atlikusių kraštelių. Aptepam visą tortuką kremu ir dedam nakčiai į šaldytuvą. Kremo truputį pasiliekam apipavidalinimui.
Kitą dieną, aptepam plonai tortuką likusiu kremu ir aplipinam šinus sublenderiuotais atlikusių kraštelių trupinukais.
Šokoladą išlydom ant garų vonelės ir plonai paskleidžiam ant silikoninio kilimėlio ar kepimo popieriaus. Kai sustinsta,sulaužom gabalėliais ir apdedam tortuko viršų. Tai tarsi sutrūkinėjusi žemė :)
Skanių akimirkų :)








2 comments:

  1. Sveikinu Lina su 100-tuku ir sunkiu darbu! Tortas nuostabus, ta spalva labai graži ir pauošimas tobulas. Jetau kaip gundausi, tik mane baimina pomidorų pasta. Ar jos skonio nesijaučia visiškai? Ji gi aštrų skonį turi. Kažkaip bijau :D

    ReplyDelete
  2. Ernesta,nelauk dviejų metų,kaip aš :D tortukas tikrai labai skanus,primena varškės sūrelį,švelnus toks,su apelsinine natele. O pasta nesijaučia,kaip pomidorų pasta. Ji pavirsta net nemoku apibūdint kokiu skoniu :) Niekad nebuvau tokio tipo ( kur kepami papločiai) tortų mėgėja,bet šie papločiai man net labai patiko. Aš mastau juos panaudoti ir kituose desertuose :) Jie labai skanūs :)

    ReplyDelete